torsdag 8. september 2011

Tutorial - Trappekort

Heisann

Jeg har forelsket meg (!!!)
Noe jeg titt og ofte gjør i denne scrappeverden

Så denne gang er det ett brettekort jeg har falt for

Trappekort :)
Her kommer og tutorialen (oppskriften)
*ett ras av bilder*

(håper bildene lar seg lese og åpne større, om ikke kommer det nye)

Altså, start med kartong 6 x 12 inch, brett på midten som vist under

Sett først ett lite merke på 2,5 inch (med blyant kun for deg selv)
- så derfra og ned 3 inch setter du ett nytt merke
- på siste bildet ser du at du måler 1 inch opp

Kutt så på langs med linjalen fra 3 inch merket oppe og ned til 1 inch merket

Fra 3 inch merket øverst preger du ut i margen (den lengden skal nå være 3,5 inch)
brett så opp denne flippen som vist under (brette annenhver vei)

Så (etter 3 inch pregingen og den på midten (altså 3 inch etter) som ble preget og brettet aller først
- preger du så på 2 inch og på nytt på 1 inch (så ser du avstandene på bildet)
- brett så alle annenhvergang som på bildet under og gå over alle kantene med pregeren

Voila !!

Her kommer så mitt ferdige pyntet kort

 Masse herlig Magnolia som du får her
Alle stemplene (og tekstene) er Magnolia
 

 Elsker denne sangen
 Selvsagt fargelagt med mine herlige Promarkers



Photobucket

6 kommentarer:

Astrid sa...

En flott tutoriel Anja!!
Takk for at du deler.
Og kortet ditt er så nydelig:-))

Klem Astrid:-)

Marianne sa...

takk for flott tutorial. Skal på treff i helga, og har tenkt å basere timene på bretting og tilskjæring. Denne her står og på menyen...
Nydelig endeprodukt. Skjønne farger !!!
Klem,

Helle sa...

Tusen takk for tutorialen,Anja!
Herlig kort!

-Helle-

marit sa...

Helledussan å lekkert! Du er bare så dyktig!
Ha en fin kveld!
Marit

Nina sa...

Trappekort er flotte å lage. takk for tutorial :)

evlin95 sa...

très jolie carte...