søndag 22. juli 2012

#7 - oppskrift på fuglebur

Heisann alle sammen :)

Da er det tid for oppskrift hos oss i ProMarkerNorge
- denne gang skal jeg ikke bare vise dere hvilke farger og hvordan jeg har fargelagt - men hvordan jeg har bygget fugleburet som dere kan se her

PS: laaaaaaaaangt innlegg med masse bilder :)

For å få til formen trenger man en dies fra Tim Holtz 
(eller om du får tak i ferdige utkuttede - da må du matche målene til dem)

Så lager du til rammen som blir bunn i buret
- målet inni er målet på lengden av det utkuttede fugleburet du bruker + 3 cm ut på hver side 
(altså lengden på fugleburet + 6 cm)

Her ser dere at jeg har preget ut hvert hjørne - fra midten og ut
- dette fordi dem skal brettes inn og gjør rammen stabil

Så bruker jeg en bordpunch (hvilken som helst)
for å lage rammen litt mer stilig - puncher nøyaktig i midten på lengden, på alle sider

Så bretter jeg inn hjørnene - limer dem sammen og klipper av halvparten (altså spissen)
- på denne måten blir hjørnene 4 ekstra bein som gjør buret mer stabilt

Så limer jeg på de 4 veggene/burene, en etter en


Og mens dette tørker fargelegger jeg blomster og diverse som skal være i fugleburet mitt
- bildene forteller hvilke farger jeg har brukt og begynt med








Og så er det tid for å dandere dem i buret før jeg avslutter med å sette på en splitbinders/brad på toppen, som låser de fire veggene sammen :)


her kommer bildene av fugleburet - inkl alle motiv jeg har brukt :)









Alle motiv er fra Magnolia og handlet hos Papirplaneten.no

Husk at det er enda tid å delta på månedens utfordring - kanskje med ett fuglebur i din stil ??!! 

Ønsker dere en deilig søndag
og ikke minst tusen takk for fotspor - de varmer alle og enhver



Photobucket

3 kommentarer:

sue - bearhouse sa...

WOW!!!! These look stunning. I really love the design and your tutorial is fabulous and clear. Thanks for sharing

Sue

Tonya sa...

This is fabulous! Thank you for the great tutorial!

Anne sa...

Fugleburene dine er så utrolig flotte! Og tusen takk for oppskriften :-)

Ha en super helg!

Klem :-)